Підсумки методичної роботи

СЗШ № 205 у 2022-2023 навчальному році

Методична робота в СЗШ № 205 у 2022-2023 н.р. була спрямована на різнорівневу реалізацію основних положень Національної доктрини розвитку освіти, виконання вимог Конституції та законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про мови», забезпечення впровадженн Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, створення належних умов для адаптації до навчання в основній школі учнями 5-го класу, створення умов для особистісно орієнтованої системи неперервної освіти, метою якої є надання педагогам широких можливостей для оновлення, поглиблення, удосконалення професійної компетентності, забезпечення психолого-педагогічних умов для формування компетентної особистості, забезпечення якісної підготовки та проведення ЗНО та ДПА, забезпечення умов для індивідуального розвитку учнів, стимулювати їх інтелектуальну та соціальну активність, мотивувати їх навчальну діяльність, забезпечення зростання фахової підготовки вчителів, вивчення та запровадження передового педагогічного досвіду, опанування педагогами інноваційних методик навчання та виховання, продовження впроваджувати новітні технології навчання, долучаючи учнів до джерел інформації через мережу Інтернет.

Відповідно до річного плану роботи на 2022-2023 н.р., на виконання наказу від 31.08.2022 р. № 16 «Про науково-методичну роботу у 2022-2023 н.р.» та з метою вдосконалення професійної майстерності педагога, підняття рейтингу освіти, якості надання освітніх послуг, педагогічний колектив працює над науково-методичною проблемою «Формування ключових компетентностей особистості для успішної самореалізації в суспільстві на засадах «педагогіки партнерства» як одного з основних компонентів Нової української школи».

Структура методичної роботи школи представлена:

- науково-методичною радою;

- методичними об`єднаннями вчителів:

1) методичне об`єднання вчителів початкових класів (керівник Філатова Т.О);

2) методичне об`єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу (керівник Оліферук С.В.);

3) методичне об`єднання вчителів іноземних мов (керівник Філоненко Т.П.);

4) методичне об`єднання вчителів природничого-оздоровчого циклу (керівник Сєдова С.О);

5) методичне об`єднання вчителів фізико-математичного циклу (керівник Старинець Т.В.);

6) методичне об`єднання вчителів історико-естетичного циклу (керівник Оліферук С.В.);

7) методичне об`єднання класних керівників (керівник Філоненко Т.П,)

- організація роботи учнівського самоврядування (в І семестрі - керівник Москоогло В.В. в ІІ семестрі – Гірук О.І.).

Кваліфікаційний рівень педагоічних працівників закладу:

Вища категорія – 30

І категорія - 7

ІІ категорія – 5

Спеціаліст -10

Педзвання:

«Старший учитель» – 14

«Старший вихователь» - 2

«Учитель-методист»– 8

Одним з пріоритетних питань методичної роботи є підвищення професійної майстерності вчителя через його самоосвіту, самовдосконалення, задоволення індивідуальних потреб педагогічних працівників в особистому та фаховому зростанні; активізації творчого потенціалу.

Курси підвищення кваліфікації за накопичувальною схемою відповідно плану-графіку (січень - грудень 2022року, січень-червень 2023 року) в онлайн-режимі пройшли всі педагогічні працівники.

Після проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічн працівники використовують набуті знання при плануванні освітнього процесу: написанні календарного та поурочного планування, проведенні уроків, веденні класних журналів, перевірці зошитів, проведенні виховної та позакласної роботи.

Протягом 2022-2023 навчального року, відповідно до роботи закладу в період воєнного стану було проведено 4 засідання методичної ради, 10 засідань педагогічних рад (7-очно, 3 - онлайн), 19 нарад за участю директора (16-очно, 3 - онлайн), Тижні іноземних мов, математики, природничих наук, фізики, астрономії і STEMу.

На засіданнях МО та НМР розглядалися питання розвитку творчої ініціативи вчителів, удосконалення та пошуку активних та цікавих форм ведення уроку, здійснення індивідуального та диференційованого підходу до учнів під час освітнього процесу, стану самоосвіти педагогічних працівників як складової частини системи внутрішньої методичної роботи, яка здійснювалася через вдале поєднання колективних та індивідуальних форм роботи, серед яких:

-колективні наради за участю директора, педагогічні ради, шкільні методичні об’єднання, вебінари, семінари – практикуми.

Обговорювалися такі питання:

-про аналіз освітнього процесу за 2021-2022 н.р. та завдання педагогічного колективу на 2022-2023 н.р.;

-про ухвалення річного плану роботи на 2022-2023 н.р., плану роботи бібліотеки, психологічної та соціальної служби на 2022-2023 н.р.;

-про ухвалення Освітньої програми на 2022-2023 н.р.;

-про затвердження структури 2022-2023 н.р., режиму роботи закладу;

-особливості і терміни проведення навчальної практики та навчальних екскурсій у 2022-2023 н.р.;

-про організацію освітнього процесу в в умовах воєного часу в 2022-2023 н.р.;

-про ведення обліку факультативних, індивідуальних та групових занять, курсів за вибором та оцінювання навчальних досягнень з курсів за вибором;

-про оцінювання навчальних досягнень учнів 3-4 класів;

-про дотримання єдиного орфографічного режиму;

-про затвердження педагогічного навантаження педагогічних працівників на 2022-2023 н.р;

-про результати медичних оглядів учнів та затвердження груп для організації навчальних занять з фізичної культури;

-про результати проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників за накопичувальною схемою січень-серпень 2022 року;

-про затвердження індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагогічних працівників;

-про схвалення антибулінгової політики;

- про адаптацію п’ятикласників до навчання в середній школі;

-про виховання національної свідомості засобами новітніх виховних технологій;

-про вивчення та узагальнення педагогічного досвіду роботи вчителів, які атестуються;

-освітня кампанія по сприянню академічній доброчесності (знайомлення з нормативними документами);

-про стан викладання освітніх галузей та рівень навчальних досягнень учнів початкових класів (українська мов і читання, фізична культура);

-про підсумки І-ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад, інтелектуальних та творчих конкурсі;

-про підсумки роботи за І семестр 2022-2023 н.р. та основні завдання щодо підвищення рівня навчальних досягнень учнів, підготовки їх до НМТ;

-фактори, що впливають на суїцидальну поведінку підлітків;

-аналіз результативності методичної роботи з педагогічними кадрами у 2022-2023 навчальному році;

-обмін думками та пропозиціями щодо складання річного плану роботи та планування методичної роботи на наступний навчальний рік;

-про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з інформатики;

-про громадянське виховання школярів - стрижневі напрямки нагальних вимог сучасності;

-про роботу педагогічного колективу щодо створення умов та формування навичок здоров'язбережувальної компетентності учнів;

-про учнівське самоврядування як процес демократизації шкільного життя , створення позитивної, доброзичливої атмосфери в школі;

-про роботу психологічної служби з профілактики Інтернет-залежності здобувачів освіти;

-про результати проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників за накопичувальною схемою січень- травень 2023 року;

-про переведення учнів 1-4 класів до наступних класів;

-про переведення учнів 5-10-х класів до наступних класів та їх нагородження;

-про випуск і нагородження випускників 11-х класів;

-обговорення робочого навчального плану на 2023-2024 н.р;

-ознайомлення з попереднім педагогічним навантаженням працівників на 2023-2024 н.р.

Педагогічні працівники співпрацюють з ІППО, приймають активну участь у роботі різних онлайн-семінарів, інтернет конференцій, вебінарів, семінарів-тренінгів, онлайн- курсів від ЕdEra, «Бери і роби», «На Урок», «Всеосвіта», «Освіторія», а також підвищують свій освітній рівень через проведення майстер-класів. Упродовж 2022-2023 н.р. педагоги теоретично і практично працювали над сучасними педагогічними технологіями, інтерактивними методами навчання і виховання здобувачів освіти. Інформація про підвищення кваліфікації вчителів протягом 2022-2023 н.р. на певними напрямками додоається (Додаток 1).

З метою виявлення, підтримки обдарованих учнів, створення максимально сприятливих умов для їх інтелектуального розвитку, видано наказ від 26.08.2022№ 40-г «Про організацію роботи з обдарованими учнями у 2022-2023 навчальному році» (затверджено План роботи з обдарованими учнями на 2022-2023 н.р.).

ПІБ вчителя Предмет Вид олімпіади Кількість учасників Кількість переможців Місце Прізвище переможця Клас
1 Сєдова С.О. Хімія «Всеосвіта» Осінь 2022 25 8 3 Батрак С.
2 Лапаєнко Т.
3 Яровенко А.
2 Агапова А.
3 Баклан К.
3 Бойченко М.
3 Білоцька К. 11а
2 Левченко А. 11а
«Всеосвіта» Зима 22-23 35 2 3 Агапова А.
3 Баклан К.
«Всеосвіта» Весна 2023 39 6 1 Батрак С
2 Білоцька К 11а
3 Левченко А 11а
2 Телодорович А. 11а
2 Танченко К
3 Яровенко А
«На Урок» Осінь 2022 15 8 1 Батрак С.
1 Яровенко А.
1 Банько К.
2 Пластун С.
1 Левадна У.
3 Бойченко М.
2 Цируліна А 10а
2 Левченко А. 11а
«На Урок» Зима 22-23 36 12 3 Батрак С.
3 Батушкіна Є.
3 Яровенко А.
3 Шрамко А.
2 Пластун С.
2 Банько К.
1 Левадна У.
1 Агапова А.
1 Баклан К.
2 Бойченко М.
3 Козирєва Д.
3 Кошовець Є. 10а
«На Урок» Весна 23 32 12 2 Батрак С
2 Батушкіна Є.
2 Яровенко А.
3 Літвинчук В
2 Пластун С
1 Левадна У.
3 Агапова А.
2 Лунін Т.
3 Баклан К.
3 Мармолюк А
3 Білоцька К. 11а
3 Левченко А. 11а
2 Систалюк О.І Фізика «На Урок» Осінь 2022 9 2 1 Агапова А.
3 Батрак С.
«На Урок» Зима 22-23 21 0 - -
«На Урок» Весна 2023 24 1 2 Агапова А.
3 Шевченко М.А. Українська мова Всеукраїнська учнівська олімпіада на платформі «Всеосвіта» 67 6 1 Лисова В.
1 Чорна Д.
2 Пластун С.
2 Ткаченко А.
3 Головко Б.
3 Воробйов Р.
Конкурс " Мова моєї країни" на платформі «На урок» 3 2 1 Захаров Д.
3 Руднік Р.
4 Науменко В.М. Українська мова «Всеосвіта» 23 3 Батрак С..
Лапаєнко Т.
Шрамко А
5 Старинець Т.В. Матема- тика «На урок» 10 1 1 Чоботар Ян
6 Оліферук С.В. Історія України Всеукраїнська учнівська олімпіада на платформі «На урок» 3 1 Чоботар Ян
2 Остапчук Вадим
3 Батрак Софія

Основними заходами із збереження контингенту учнів у 2022-2023 навчальному році були:

- організація обліку дітей та підлітків у мікрорайоні;

- контроль за відвідуванням учнями навчальних занять;

- організація навчання за індивідуальною та інклюзивною формою.

З метою вивчення ефективності та результативності впроваджених у навчальний процес форм і методів роботи з учнями в закладі освіти проводиться діагностика та моніторинг результативності навчання учнів. Інформаційно-аналітична довідка щодо проведення моніторингового дослідження Інститутом післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка навчальних досягнень учнів 8, 10 класів по СЗШ № 205 м. Києва в І семестрі 2022-2023 н.р. додається (Додаток 2)

Під час здійснення внутрішкільного контролю за формуванням навчальних умінь учнів використовуються якісні та кількісні характеристики навчального процесу, що узагальнюються в таблицях. Використовуються також графіки та діаграми, які відображають динаміку результатів і мають важливе значення для розуміння та оперативного врахування змін – стабілізації або зниження результативності навчальної роботи в закладі. Ці напрацювання дають можливість удосконалити внутрішкільну систему моніторингу результативності освітнього процесу.

У 2022-2023 н.р. було організовано індивідуальне навчання у формі педагогічного патронажу для 4 учнів. Індивідуальний навчальний план для цих учнів розроблявся відповідно до освітньої прогами школи. Оцінювання навчальних досягнень здійснювалось відповідно до діючих нормативних документів Міністерства освіти і науки України.

Крім того, було організовано інклюзивне навчання для 12 учнів 2а, 5а, 5в, 6а, 7а класів на підставі висновків ІРЦ №8 Святошинського району м. Києва про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку цих дітей. У класах з інклюзивним навчанням призначені 5 асистентів вчителя. Індивідуальні навчальні плани для учнів розроблено за типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами, затвердженими наказом МОН України від 12.06.2018 № 627 (таблиця 16) та затверджені на засіданні команди психолого- педагогічного супроводу відповідно до Порядку організації інклюзивного навчання в ЗЗСО.

Передовий педагогічний досвід протягом 2022-2023 н.р. вивчено, та узагальнено під час атестації вчителів, які вказані у «Інформації про педагогічних працівників ЗЗСО № 205 Святошинського р-ну м. Києва, які атестувались у 2022/2023 навчальному році» (Додаток 3), а також розглянуто на засіданні НМР 28.03.2023 р.

Найважливіше завдання діяльності працівників психологічної служби в освітньому закладі – психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, збереження психічного здоров’я та забезпечення соціального благополуччя дітей.

Психологічна служба діє відповідно до статей 21, 22 Закону України «Про освіту» (ст. 21 «Психологічна служба системи освіти»; ст.22 «Соціально-педагогічний патронаж») та нової редакції Положення про психологічну службу системи освіти України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 22.05 2018р. № 509, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31.07 2018 р. за No885/32337, а також Етичного кодексу психолога, прийнятого на І Установчому з’їзді Товариства психологів України 20.12.1990 року в м. Києві.

Чисельність учасників освітнього процесу, охоплених працівниками психологічної служби у 2022 - 2023 н.р. становила 506 учнів

Даниленко І.С., практичним психологом, та Морозовою Т.М., соціальним педагогом, відповідно до річного плану роботи було проведенонаступні заходи:

· У вересні-жовтні було здійснено психологічний супровід адаптаційного періоду учнів 1 класу та вивчення рівня готовності до навчання у школі. З першокласниками проводились заняття з розвитку дрібної моторики, розвитку психічних процесів.

· На початку жовтня було проведено діагностування 5-х класів щодо визначення рівня адаптованості, на основі якого надавалися рекомендації класним керівникам, батькам, вчителям-предметникам. Результати обговорювались на педагогічній раді. З учнями із низьким рівнем адаптованості та підвищеною тривожністю проводились індивідуальні заняття.

· Протягом листопада-травня вивчалися особливості психічних станів учнів-переселенців та дітей, батьки яких перебували в зоні АТО та в зоні бойових дій.

· Упродовж 2022-2023 навчального року з учнями школи щомісяця проводились години психолога (онлайн), які мали на меті психологічну просвіту учнів, формування здорового способу життя.

· У листопаді проводилося опитування учнів старших класів, яке дало можливість виявити можливі проблеми та негативні емоції кожного учня. Був проведений “День психічного здоров’я” з метою підвищення рівня обізнаності про проблеми психічного здоров’я та мобілізації зусиль на підтримку кращого психічного здоров’я.

· 1 грудня 2022 року з нагоди Всесвітнього дняборотьби зі СНІДом було проведено тематичнібесіди з учнямишколи.

· Підліткималиможливістьпригадати шляхи зараження ВІЛ, обговоритистадії та сформуватитолерантнеставлення до ВІЛ-позитивних людей.А своїзнаннядітиперевірили за допомогоюгри “Володаркілець”.

· У лютому 2023 року з нагоди “Дня безпечного Інтернету” психологічною службою в рамках предметного “Тижня точних наук” був проведений квест «Разом до найкращого Інтернету» для учнів старших класів.

· Із учнями 10 -11класів проводилась профорієнтаційна діагностика. Кожен учень отримав індивідуальні рекомендації за результатами своєї діагностики.

Психологічною службою школи було проведено ряд заходів в рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства». Зокрема:

· просвітницько-профілактична гра зпопередження торгівлі людьми на тему: «Ліза та її друзі подорожують світом», в ході якої учні дізнавались як безпечно подорожувати світом, а також мали нагоду поспілкуватися з оператором Національної гарячої лінії з протидії торгівлі людьми та отримати корисні поради.

· квест для дівчат 8 класу на тему: «Тест білборда та кохання в Інтернеті». Даний вид роботи мав на меті ознайомити учнів із небезпеками, що можуть виникнути під час спілкування в Інтернеті, сформувати навички безпечного спілкування, дати уявлення про необхідні дії у разі підозри чи виникнення онлайнгрумінгу чи сексторшину.

· заняття з елементами тренінгу «Свобода чи відповідальність», входіякогоучні дійшливисновку, щопрагненнясвободи без будь-якихобмеженьпризводить до таких згубнихнаслідків як залежність, насилля, зіпсованістосунки, проблемиіз законом, соціальнийбезлад.

· з учнями 9-х класів переглянуті презентації «Безпечний Інтренет» (мета: попередження кібербулінгу та безпечне користування Інтернетом).

Практичним психологом та соціальним педагогом проводились виступи на педрадах та нарадах за результатами діагностики, семінари-практикуми з учительським колективом з тем: «Попередження екранного насильства на прояви агресивності підлітків», «Профілактика соціальної ізоляції підлітків у середовищі однолітків», «Інтерактивні методи профілактики булінгу в підлітковому середовищі», «Ризикована поведінка як прояв самовираження», «Тест білборда та кохання в Інтернеті» (попередження сексуального насильства над дітьми).

У 2022-2023 році постійно проводились індивідуальні консультації учнів та педагогів. Із класними керівниками здійснювались консультаційні бесіди за результатами діагностики.

Просвітницько-профілактична діяльність працівників психологічної служби здійснювалась за програмами «Сімейна розмова», «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція», «Майбутнє починається сьогодні».

Практичним психологом та соціальним педагогом школи проводились заняття з учнями 2,3 та 8 класів за програмою «Попередження, виявлення та реагування у випадку сексуального насильства над дітьми», що мали на меті розвиток критичного мислення в учнів, навчання застосуванню алгоритму реагування у ситуації загрози вчинення насильства.

На виконання Закону «Про освіту» та Конвенції про права дитини, соціальним педагогом було оформлено соціальний паспорт школи. Систематично впорядковувалися особові справи учнів пільгових категорій необхідними документами. Постійно здійснювалась співпраця з соціальними службами і організаціями Святошинського району, СЮП та іншими організаціями.

Педагогічні працівники школи співпрацюють з:

- Відкритим університетом «Україна»;

- Київською Малою академією наук;

- ЦВПСВМ «Десантник»;

- Центром туризму та краєзнавства учнівської молоді Святошинського району м. Києва;

- ЦПР № 3 Святошинського району м. Києва.

- НПУ ім. М.П. Драгоманова в межах впровадження результатів наукового дослідження «Психолого-педагогічні основи формування національно-культурної ідентичності дітей та студентської молоді України в умовах воєнно-політичних, соціально-економічних, інформаційних викликів ХХІ століття»,

(державний реєстраційний номер 0120U001013)

Результати дослідження показали, що серед найбільш вагомих здобутківдляформування національно-культурної ідентичності дітей молодшого шкільного віку вчителі виділяють український фольклор, зокрема дитячий фольклор, а також твори мистецтва для дітей молодшого шкільного віку.

Розроблені організаційно-педагогічні та науково-методичні аспекти формування національно-культурної ідентичності дітей молодшого шкільного віку, дозволяють стверджувати про збагачення ціннісно-смислової сфери особистості національними та культурними символами шляхом: проведення тематичних занять з української мови: «Свято української писемності та мови», «Шевченкове слово»; на уроках «Дизайн і технологія» діти можуть познайомитися з традиційними народними ремеслами України;на уроках «Мистецтво» учні мають можливість відчути красу української народної музики, зрозуміти особливості інтонації музики українського народу, відчути національну самосвідомість, спільні та самобутні риси в музиці різних народів;вивчаючи міфи, легенди, народні легенди і казки, календарно-обрядові та історичні пісні (фольклорні твори), слід звернути увагу на те, що їх герої є позитивними і негативними прикладами наших українських предків.

Матеріали наукового дослідження отримала схвалення учителів та адміністрації школи.

В цілому план заходів щодо організації методичної роботи протягом 2022-2023 навчального року виконано відповідно до умов військового стану.

.Проте необхідно:

- працювати над удосконаленням уроків, як основної форми роботи;

- усунути недоліки в інформаційному забезпеченні учителів, зобов’язувати всіх вчителів використовувати ІКТ в освітньому процесі;

- посилити роботу з виявлення обдарованих дітей, якісно здійснювати підготовку учнів до олімпіад;

- працювати над підвищенням якості початкової та базової загальної освіти учнів, формуванням у них уміння самостійно здобувати знання, творчо застосовувати їх на практиці;

- удосконалювати інформаційно-комунікативне забезпечення освітнього процесу, засідань методичних об’єднань здійснювати через вдале поєднання колективних та індивідуальних форм роботи (семінари, вебінари, засідання творчих груп, обмін педагогічним досвідом).

Кiлькiсть переглядiв: 870