Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами

Новий Закон, направлений на протидію булінгу, що був прийнятий ВРУ 17 грудня 2018 року, передбачає чіткі алгоритми дій у випадку цькувань.

1. Якщо дитина стала свідком булінгу в закладі освіти, передусім вона може розказати про це батькам, вчителю, психологу або безпосередньо директору.

2. Окрім цього, дитина може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда - Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги.

3. Якщо педагог або інший працівник закладу освіти став свідком булінгу, то він має повідомити керівника закладу незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні.

4. Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу.

5. Керівник закладу розглядає таке звернення та з’ясовує усі обставин булінгу. Надалі він скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслює подальші дії. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то очільник закладу зобов’язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

6. До складу такої комісії можуть входити педагоги, психолог, соціальний педагог, батьки постраждалого та «булера», керівник закладу та інші заінтересовані особи.

7. У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України.

8. Але за будь-якого рішення комісії керівник закладу забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку.

9. Новоприйнятий Закон також передбачає низку штрафів за цькування.

10. Штрафи за булінг становитимуть від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів, тобто від 850 до 1700 гривень або від 20 до 40 годин громадських робіт.

11. Якщо булінг вчинено групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, штраф буде більшим — від 100 до 200 мінімумів (1700 - 3400 гривень) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.

12. Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до 1 місяця з відрахуванням до 20 відсотків заробітку.

Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про затвердження Змін до Інструкції з організації роботи підрозділів ювенальної превенції Національної поліції України» від 25.06.2020 № 488, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2020 року за № 738/35021, дитина, яка вчинила булінг (цькування) учасника освітнього процесу підлягає взяттю на профілактичний облік з метою здійснення заходів індивідуальної профілактики поліцейськими підрозділами ювенальної превенції.

Радимо прочитати

Інформування батьків щодо компетентностей безпечної поведінки в цифровому середовищі

Безпека дітей в інтернеті. Рекомендації Міністерства освіти

До уваги батьків! Небезпечні челенджі та самогубства серед підлітків

Програми для батьків, які допоможуть контролювати проведення часу дитини в інтернеті

Запобігання шкідливим звичкам у підлітків

Поради батькам у вихованні важких підлітків

Роль сім’ї у зміцненні здоров’я, нервової системи, підвищенні працездатності дитини

Особистий приклад і авторитет батьків у сім’ї

Вікові особливості учнів, їх урахування у сімейному вихованні. Індивідуальний підхід у вихованні дітей

Чому наші діти нудьгують в школі?

"Культура поведінки підлітка. Як її виховувати?"

Інформаційні матеріали щодо програми

"Дитинство без насильства" та

"Протидія торгівлі людьми"

http://www.rodkom.com.ua/category/roditelskij-vseobuch/

Лекція для батьків «Профилактика агресивності підлітків»

http://agressio.alexstudio.biz/lektsiya-s-roditelyami-profilaktika-ag/

Суїцид – швидкий вихід із безвихідної ситуації, або як почути дитячий «крик по допомогу»?

Сьогодні аксіома про те, що життя, яким би воно не було, є благом, більшим за яке немає нічого в світі, досить знівельована. За останнє десятиріччя кількість самогубств серед молоді зросла у 3 рази.

Основними причинами, що призводять до самогубства вважаються конфлікти з батьками та однолітками, страх перед майбутнім, самотність.

Найчастіше роблять такі спроби (які часто, на жаль, закінчуються смертю) підлітки у віці від 10 до 14 років, причому в основному (майже в 80%) це аж ніяк не діти з неблагополучних сімей, а цілком успішні домашні підлітки.

Як протидіяти прагненню вкоротити собі віку?

Ми живемо у складному світі. Підлітки, як і дорослі, зіштовхуються з безліччю стресових ситуацій. Управління стресом — це мистецтво, якому треба вчитися.

Щоб уміти уникати в житті серйозних проблем, дітям важливо, щоб поряд був хоча б один дорослий, на якого можна покластися. Відкрите спілкування в сім'ї дозволяє членам родини благополучно, без ризику бути незрозумілими, виразити все, що їх турбує.

Атмосфера любові, прийняття й поваги до її особистісних прав надалі може убезпечити дитину від фатального вчинку. Діти, які висловлювали суїцидальні наміри або здійснювали спробу самогубства, потребують кваліфікованої психологічної допомоги. Їхній «крик по допомогу» обов'язково має бути почутий близькими, і дитина має отримати на нього відповідь.

Рекомендації батькам:

1. ВИСЛУХОВУЙТЕ – «Я чую тебе». Не намагайтесь утішити загальними словами типу «Ну, все не так погано», «Тобі стане краще», «Не варто це робити». Дайте можливість висловитись. Ставте питання й уважно слухайте.

2. ОБГОВОРЮЙТЕ – відкрите обговорення планів і проблем знімає тривожність. Не бійтесь говорити про це – більшість людей відчувають незручність, кажучи про самогубство, й це виявляється в запереченні або уникненні цієї теми. Бесіди не можуть спровокувати самогубства, тоді як уникнення цієї теми збільшує тривожність, підозрілість.

3. БУДЬТЕ УВАЖНІ до непрямих показників при передбачуваному самогубств. Кожну жартівливу згадку або загрозу слід сприймати серйозно. Підлітки часто заперечують, що говорили серйозно, намагаються висміювати дорослого за його зайву тривожність, можуть удавати гнів. Скажіть, що ви сприймаєте їх серйозно.

4. СТАВТЕ ЗАПИТАННЯ – «Таке враження, що ти насправді говориш…», «Більшість людей замислювались про самогубство…», «Ти коли-небудь думав (думала), як це зробити?» Якщо ви отримуєте відповідь, тоді переходьте до конкретних запитань.

5. ПІДКРЕСЛЮЙТЕ ТИМЧАСОВИЙ ХАРАКТЕР проблем – визнайте, що його (її) відчуття дуже сильні, проблеми складні. Дізнайтесь, чим ви можете допомогти, оскільки вам він (вона) уже довіряє. Дізнайтесь, хто ще міг би допомогти в цій ситуації.

Святошинський районний у м. Києві центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді запрошує до співпраці

/Files/images/2345.jpg

/Files/images/3456.jpg

/Files/images/incora15_1.jpg

/Files/images/incora15_2.jpg

/Files/images/incora15_3.jpg

/Files/images/incora15_4.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 1542